پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی:

کمبود اعتبارات دامپزشکی، مشکل پیشگیری از بیماری‌ها

  • کد خبر: ۱۳۰۵۹
  • ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
کمبود اعتبارات دامپزشکی، مشکل پیشگیری از بیماری‌ها
مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: کمبود اعتبارات دامپزشکی، پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه آنفلوآنزای پرندگان را با مشکل مواجه می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد شریعتی، در جلسه ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در محل استانداری برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: این بیماری در سال‌های گذشته ضربات سنگینی را به صنعت طیور وارد کرده به نحوی اگر روند بیماری و تلفات در سال‌های ۹۵ و ۹۶ ادامه می‌یافت چه بسا ما به وارد کننده تخم مرغ تبدیل میشدیم و ما همواره در نیمه دوم سال نگران آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستیم، لذا درخواست جدی داریم موانع اعتباری این مجموعه رفع شود تا سیاست‌های پیشگیرانه و حتی کنترلی را در صورت نیاز در اسرع وقت بتوانیم به اجرا بگذاریم و صنعت طیور استان و منطقه را از خطر مصون نگاه داریم.

بر اساس گزارش روابط عمومی مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی، وی عنوان کرد: ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با تغییرات و جهش‌های مختلف میتواند باعث ایجاد مخاطرات زیادی در حوزه‌های تولید و حتی انسانی نیز باشد لذا تاکید ما بر انجام واکسیناسیون طیور تخم‌گذار استان علیه این بیماری است.

شریعتی یادآور شد: عدم واکسیناسیون طیور علیه این بیماری، آسیب پذیری صنعت پرورش طیور را چندبرابر کرده و در صورت بروز این بیماری، ضمن آسیب دیدن از تبعات داخلی، در بحث تجارت جهانی نیز ما دچار مشکلات عدید‌های در زمینه صادرات خواهیم شد، لذا لازم است تمامی اقدامات برای پیشگیری از بروز این بیماری انجام شود.

وی گفت: در استان با همکاری خوب تمامی اعضای ستاد طی سال گذشته و امسال شاهد موردی از بیماری نبودهایم، اما تاکید ما بر همراهی پرورش دهندگان در اجرای سیاست‌های پیشگیرانه دامپزشکی عیله بیماری از جمله واکسینه کردن طیور پرورشی تحت پوشش است.

وی با ارائه آماری از ابتدای سال جاری، به انجام ۱۰ هزار بازدید و مراقبت فعال علیه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اشاره و یادآور شد: در همین مدت بیش از ۱۷ هزار نمونه برداری و بیش از ۲۵ هزار آزمایش در خصوص بیماری یادشده صورت گرفته که استمرار این موارد از جمله تشخیص بیماری در آزمایشگاه نیز در صورت عدم تخصیص اعتبارات لازم با مشکل مواجه خواهد شد.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->